ΜΕΝΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ


Βάλε ποδιά και μαγείρεψε από τα παλιά - Αρχαίων Γεύσεις!

Τι θα χρειαστείς:

-Δύο κούπες γιαούρτι

-1/4 κούπας φουντούκια

-1/4 κούπας καρύδια

-Σταφίδες

-Σπόροι ροδιού

-Μέλι

-3 αποξηραμένα δαμάσκηνα

-3 αποξηραμένα σύκα

-Κανέλα

Προσοχή: Εάν έχεις αλλεργία σε κάποια από τα παραπάνω υλικά μπορείς να τα αντικαταστήσεις με άλλα που δε θα κάνουν κακό στην υγεία σου.

Φρουτοσαλάτα με γιαούρτι, ξηρούς καρπούς και μέλι

Φρούτα, ξηροί καρποί, μέλι και γιαούρτι, ένας απίθανος συνδυασμός! Νόστιμος και υγιεινός, θα σε γεμίσει ενέργεια και θα δώσει φτερά στα πόδια σου για να μπορείς να παίζεις όλη μέρα, όπως έκαναν και τα παιδιά στην αρχαία Αθήνα. Φτιάξε τη θρεπτική συνταγή που σου προτείνουμε και δείξε μας το ταλέντο σου στη μαγειρική ανεβάζοντας μία φωτογραφία της δημιουργίας σου στη Gallery.

 

 

Ποιο είναι το αγαπημένο σου γλυκό σνακ όταν κουράζεσαι από το παιχνίδι αλλά θες να πάρεις ενέργεια και να συνεχίσεις; Σοκολάτα, μπισκότα ή μήπως κάποιο παγωτό; Τα παιδιά στην αρχαία Αθήνα λάτρευαν τα παστέλια, τις μελόπιτες με καρύδια και τις τηγανίτες. Οτιδήποτε με μέλι ήταν δελεαστικό - καθώς μη ξεχνάς ότι δεν υπήρχε τότε η ζάχαρη- αλλά και πολύ ωφέλιμο για τον οργανισμό! Αν περιείχε και φρούτα ή ξηρούς καρπούς ακόμα καλύτερα. Οι ξηροί καρποί και τα φρούτα, μαγειρεμένα ή ωμά, κυριαρχούσαν στο καθημερινό τραπέζι. Ιδιαίτερα οι σταφίδες και τα σύκα, εκτός από πεντανόστιμα, ήταν και τόσο υγιεινά που δεν έλειπαν ποτέ από το διαιτολόγιο των αθλητών και των στρατιωτών.

Ένα όμως φρούτο, κόκκινο με ένα μικρό στέμμα για κοτσάνι, ξεχώριζε από τα άλλα! Σου έρχεται κάποια ιδέα; Ο λόγος για το ρόδι με τους πολυάριθμους σπόρους, σύμβολο καλής τύχης και αφθονίας. Δεν είναι τυχαίο που στην αρχαιότητα το θεωρούσαν ιδανικό δώρο για τη θεά Αθηνά.

Μήπως σου άνοιξε η όρεξη; Τι θα έλεγες για μια ’’αρχαία’’ φρουτοσαλάτα με τα παραπάνω συστατικά επιτυχίας και ὀξύγαλα; Και τι είναι αυτό το οξύγαλα; Το σημερινό γιαούρτι, αλλά πιο ξινό και λιγότερο πηκτό.

Στην κουζίνα ολοταχώς λοιπόν, για να δούμε αν τα παραπάνω θα αποδώσουν καρπούς!

Eκτύπωσε τη δραστηριότητα.
1

Βάλε σε ένα μπολ το γιαούρτι.

2

Πρόσθεσε σταφίδες και μικρά κομμάτια αποξηραμένων σύκων και δαμάσκηνων.

3

Συνέχισε με τους ξηρούς καρπούς και ανακάτεψε καλά τα υλικά.

4

Τελείωσε με το μέλι και τους σπόρους ροδιού.

5

Έτοιμη η ‘αρχαία’ φρουτοσαλάτα σου!

6

Αν θέλεις περισσότερη γεύση πασπάλισε λίγη κανέλα.